Home

Brugerundersøgelse viser fortsat høj tilfredshed

: 15.03.2023

I efteråret 2022 har ITS gennemført sin sjette brugertilfredshedsundersøgelse, hvor deltagende ansatte og studerende endnu engang giver en flot vurdering af IT-understøttelsen på AAU.

Brugerundersøgelse viser fortsat høj tilfredshed

: 15.03.2023

I efteråret 2022 har ITS gennemført sin sjette brugertilfredshedsundersøgelse, hvor deltagende ansatte og studerende endnu engang giver en flot vurdering af IT-understøttelsen på AAU.

Tekst: Marianne Fuglsang Welling Farsinsen, ITS. Foto: AAU

Bag om undersøgelsen

Brugertilfredshedsundersøgelsen blev i efteråret 2022 sendt ud til et udsnit af AAU’s ansatte og studerende. Da undersøgelsen lukkede, endte svarprocenten på 30%, hvilket er den højeste i de 6 år, hvor vi har udsendt en brugertilfredshedsundersøgelse på AAU.

- ”Det er vi utroligt glade for, for jo flere tilbagemeldinger, vi får, jo bedre kan vi målrette vores IT-services og -support”, fortæller Lisbeth Juel Andersen, der er projektleder på brugertilfredshedsundersøgelsen.

Tabel 1: Oversigt over antal respondenter og besvarelsesprocent fordelt på type i perioden 2017-2022

Den generelle tilfredshed

BTU2022 giver en overordnet indsigt i brugertilfredsheden med den tilbudte IT-service på AAU blandt ansatte og studerende gennem spørgsmålet ”Hvor tilfreds er du alt i alt med den tilbudte IT-service på AAU?”.

Figur 1 Tilfredshed alt i alt 2021
Figur 2 Tilfredshed alt i alt 2022

I 2021 svarede 82%, at de var tilfredse eller meget tilfredse. I 2022-undersøgelsen ser vi en lille stigning, idet 84% svarer, at de er tilfredse eller meget tilfredse.

Figur 3 Tilfredshed alt i alt - ansatte og studerende samlet - årsudvikling

IT-drift- og supportchef Per Bach siger om undersøgelsen:

- ”Vi er meget glade for den positive feedback og ikke mindst de konkrete kommentarer til de forskellige services, som ansatte og studerende er kommet med i undersøgelsen. De er med til, at vi får et mere nuanceret billede af brugernes oplevelse af den tilbudte IT-service, og det kan hjælpe os til at identificere udfordringer, som vi med fordel kan arbejde på at løse.”

 

Se hele 2022-undersøgelsen samt forrige års brugertilfredshedsundersøgelser på https://www.its.aau.dk/om-aau-it-services/brugertilfredshed